Mètode global d’ensenyament de la lectoescriptura (Ana Teberosky)

Ana Teberosky, recolza el mètode d’ensenyança de la lectoescriptura global, en el qual s’ensenya els significats abans que l’anàlisi i la representació de les formes; ja que Teberosky (1992) defensa que els alumnes aprenguin a llegir, partint dels contexts en els quals apareguin de forma evident, per als alumnes, el valor funcional que té la lectura i independentment del codi.

Es denomina mètode global perquè l’alumne aprèn a llegir des del principi, partint de la identificació i del reconeixement de conjunts, de les frases i paraules que sorgeixen espontàniament a traves del diàleg i de les conversacions o explicacions escolars al voltant dels centres d’interès o nuclis d’experiència. Per tant, aquest tipus de mètode parteix de les unitats lingüístiques amb significat, per a aprendre el procés de la lectoescriptura. S’insisteix en el significat del que es llegeix, d’aquesta manera l’interès dels alumnes es centra en l’ús de les frases i del seu significat. En els mètodes globals és característic l’estudi d’estructures complexes significatives (frases, paraules…), per a que al final del procés l’alumne sigui capaç de conèixer i distingir els elements més simples (síl·labes, lletres…) mitjançant les successives descomposicions analítiques que va efectuant de les estructures complexes.

El que té importància en aquest mètode és conèixer les inquietuds, motivacions i interessos dels alumnes, per tal de proporcionar-los-hi activitats d’aprenentatge que parteixin dels contexts i de les situacions més significatives per a ells.

Per tant, és un mètode global, ja que, els nens aprenen a llegir entenent des del principi el significat del que llegeixen.

3 Respuestas to “Mètode global d’ensenyament de la lectoescriptura (Ana Teberosky)”


  1. 1 Mari abril 29, 2010 a las 2:00 pm

    Hola bona tarda, ens ha agradat molt el seu article sobre el mètode global de Teberosky.

    Estem interessades d’on prové aquesta informació ja que estem fent un treball sobre aquest aspecte.

    Moltes gràcies,

    Mari

  2. 3 Roger octubre 19, 2010 a las 6:33 am

    Aquest article és molt interessant i clar. Gràcies!


Replica a Roger Cancelar la respuesta




RSS Tecnologia i discapacitat

  • Se ha producido un error; es probable que la fuente esté fuera de servicio. Vuelve a intentarlo más tarde.